IC Elektronika

Kako smo poboljšali produktivnost zaposlenika automatizacijom web trgovine putem ERP sustava

Studija slučaja kako smo pomogli tvrtki IC Elektronika do bolje učinkovitosti radnih procesa s obnovom web trgovine koja ima ugrađeno direktno sinkronizaciju s ERP proizvodom Microsoft Dynamics Navision, sada Business Central. 

IZAZOV

Želja za napretkom

IC Elektronika je izuzetno cijenjena i poštovana tvrtka, koja je na tržištu već 31 godinu i najveći je nezavisni distributer elektronskih komponenti u Sloveniji. Tvrtka je osnovana 1989. godine sa sjedištem u Ljubljani i kasnije s podružnicama u Hrvatskoj i Srbiji. Odlikuje ih vrlo dobro poznavanje svojih krajnjih kupaca i dobri odnosi s partnerima i dobavljačima. Njihova prva briga su upravo kupci i zato se stalno trude poboljšati njihovo zadovoljstvo, posvećenost i oblikovati što bolje korisničko iskustvo na webu i izvan njega. 

Web trgovina tvrtke IC Elektronika sadrži ogroman broj različitih proizvoda, koji su smisleno smješteni u kategorije i vizualno opremljeni fotografijama dotičnog proizvoda. Sama korisnička iskustva na web stranici omogućuje korisnicima transparentnost i jasnoću informacija, koje su ključne za kupca koji želi obaviti online kupovinu ili usporediti proizvode među sobom. 

RJEŠENJE

Ono što kupac ne primijeti je automatizacija koja radi u pozadini web trgovine

Kupnja preko interneta je za kupca uvijek osobno iskustvo, koje kupac vidi kroz svoje oči. Korisnik ili budući kupac na web stranici procjenjuje da li mu web stranica pruža dovoljno informacija o proizvodu ili može vizualno pregledati proizvod i da li je web trgovina pouzdana. Ono što kupca u suštini uopće ne zanima je proces koji se odvija u pozadini B2C ili B2B web trgovine, kada se na primjer pokreće nova narudžba. Ti procesi su "slatke brige" vlasnika web trgovine jer mora osigurati što bolje korisničko iskustvo, da se kupac osjeća kao kralj i ne osjeća eventualne probleme s njegovom izvršenom narudžbom. 

U konkretnom slučaju tvrtke IC Elektronika govorit ćemo o B2C portalu jer se tvrtka preko interneta većinom fokusira na maloprodaju. 

S Business Solutions surađujemo već 10 godina i ne možemo sakriti oduševljenje njihovom stručnošću i podrškom pri brojnim nadogradnjama i implementacijama sistemskih rješenja. Logična posljedica prethodne uspješne suradnje bila je odluka o izradi web trgovine, koja je potpuno sinkronizirana s ERP sustavom. Zbog velike raznolikosti naših proizvoda izazov je bio prilično velik, ali ga je ekipa BS stručnjaka izvršila s odličnim rezultatom. Ako bi se ponovno odlučivali, definitivno bi ponovno za partnera izabrali Business Solutions. Njihovi savjeti i provedba su za nas neophodni. 

Barbara Moškon, Pomoćnica direktora

REZULTATI

Automatizacija web trgovine poboljšava vašu internu produktivnost zaposlenika

Najvažnije funkcionalnosti koje dobivamo upotrebom ERP sustava su one za koje trošimo najviše vremena u administrativnom smislu. Područja koja smo rasteretili s rješenjem povezljivosti web trgovine s ERP sustavom Microsoft u ovom konkretnom slučaju su: 

  • Prodaja - Prodavač se više ne bavi brojnim ručnim bilješkama, unosom podataka u različite programe ili fizičkim pregledom zaliha kada dođe do narudžbe proizvoda u web trgovini. Sada je proces potpuno automatiziran i ujedinjen u jednom programu. Od narudžbe proizvoda do same izdaje i narudžbenice dostavnoj službi. 
  • Marketing - Marketing služba ima sve podatke o prodaji i statistici na dohvat ruke u jedinstvenom programu, koji omogućava pregledne informacije i podatke o aktivnostima na web trgovini. Upravljanje proizvodima upravlja iz ERP sustava koji je sinkroniziran s web trgovinom. 
  • Nabava - Nabavni referent putem sveobuhvatnog sustava ima točne podatke koliko proizvoda ili materijala je još na zalihama te lako planira nabavu novih komponenti ili proizvoda bez uskih grla. Potpunost programa mu omogućuje lakše i učinkovitije planiranje godišnjih planova. 
  • Skladištenje - Skladišni radnik obavlja svoj posao učinkovito i precizno pomoću ERP sustava za skladišta i tako ima pregled nad zalihama, izdavanjem, praćenjem i knjiženjem materijala. 

Za razvoj web trgovine IC Elektronike koristili smo programski alat Magento, koji nudi sveobuhvatna rješenja izrađena prema mjeri korisnika i industriji u kojoj djeluje. Magento platforma je potpuno prilagođena poslovnim procesima u tvrtki i kompatibilna s Microsoft Dynamics NAV - Navision ili obnovljenom verzijom Business Central. 

Kako izgleda primjer automatizirane web stranice u vezi s ERP sustavom: 

  • Novi web kupnja pokreće automatsko stvaranje narudžbe, koja je potpuno sinkronizirana s ERP sustavom. 
  • U ERP sustavu se automatski kreira prodajni nalog prema primitku kupčeve narudžbe. 
  • Automatski se formira otpremnica i sistemska poruka skladišnoj službi da proizvod pripremi za isporuku. 
  • Pošiljka se vaganje preko elektronske vage, koja automatski prepisuje težinu u sustav. Automatski se izradi i pošalje narudžba za dostavnu službu. 
  • Ovisno o količini u kupčevoj narudžbi, zaloga proizvoda se automatski odgovarajuće smanjuje u ERP sustavu i na web trgovini. 

Integracija Tinx-IT Magento rješenja za upravljanje informacijama o proizvodu - (eng. Product Information Management – PIM) unutar Business Central ili Navision programa omogućuje upravljanje podacima, slikama, informacijama, oznakama i cijenama na svim proizvodima u web trgovini. Sve na jednom mjestu. 

Tako web trgovina može preko ERP sustava urediti opis proizvoda, dodati sliku ili ispraviti cijenu preko važećih cjenika. 

ZAKLJUČAK

Što smo stekli automatizacijom i unificiranim sustavom

Rasteretili smo administrativni rad u prodaji i marketingu te su zaposleni mogli usmjeriti energiju na važnije zadatke. Poboljšali smo pregled podataka u web trgovini i smanjili broj pogrešaka zbog ručnog unosa podataka u različite sustave. Omogućili smo veću učinkovitost rada pri samoj isporuci proizvoda. Smanjili smo broj reklamacija i skratili vrijeme kupnje putem web trgovine. Naš ključni cilj, automatizirati web trgovinu i time poboljšati učinkovitost radnog procesa u tvrtki je ostvaren. Tvrtka ima više vremena za zadatke koji tvrtki donose pravu dodanu vrijednost i time i zadovoljstvo kupaca i dobavljača.